الحب الهادئ - الفصل الثامن

الحب الهادئ - الفصل الثامن

تلا :فعلا لازم نفكر هنعمل ايه معاهم ،بس أنا عندى فكره

حنان :ايه هى الفكره ياختى
تلا :نقول إن هو مش متجوز بس البنت ومراته أن مثلا هما مرات كريم وبنته
حنان :لا طبعا ،ولما كريم يجى يتقدملى اعمل ايه
تلا :انتى ازاى ماتقوليش أن كريم بيحبك وهيتقدملك
حنان :ده على اساس انك فضيالى ما انتى مشغوله مع استاذ هادى
تلا :عندك حق أنا عارفه انى مقصره معاكى ،بس ياروحى الف مبروك بس احكيلى بتحبيه من امتى
حنان :ماشى هحكيلك ،بعد اما اخد رقمى ،كلمنى وحكالى على وضع هادى
تلا : قالك ايه بالتحديد
Flash back
كريم :ازيك عامله ايه
حنان :أنا الحمدلله تمام
كريم :وانا كويس مع انك مسالتيش
حنان :كنت عايز تحكى على هادى
كريم :اه ،بصى هادى وضعه مختلف شويه يعنى هو متجوز ومراته على وش ولاده
حنان :نهار اسود ،ومقالش ليه من الاول ،تلا استحاله توافق
كريم :بس انتى المفروض ماتقوليلهاش حاجه ،هو اللى المفروض يقول ليها
حنان :وانت بتكلمنى علشان ماقولهاش
كريم :بصراحه موضوع هادى حجه علشان اكلمك
حنان :وانت بتحجج ليه ؟
كريم :يمكن لانك عجبانى
حنان :احم
كريم :كسفتك
حنان :ماكنتش متوقعه الموضوع ده
كريم :عادى أن حد يعجبك ده مالوش وقت ولا معاد ولا ظروف
حنان :فى دى عندك حق
كريم :معلش عندى ماموريه ضرورى ،لكن لما اروح بالليل هكلمك
حنان :ماشى ماموريه سعيده
كريم :دى على كده احلى ماموريه دى ولا ايه
حنان :اقفل بقى هتتاخر
Back
تلا :كلمك بالليل طيب
حنان :اه
تلا :طب احكيلى بلاش رخامه
حنان :حاضر
Flach Back
كريم :مساء الخير
حنان :مساء النور
كريم :ممكن اعرف كل حاجه عنك
حنان :أنا خريجه تمريض وشغاله فى المستشفى وبحب شغلى جدا بالنسبه لشخصيتى أنا فرى وبحب اهزر واضحك وبحب حياتى وعندى زمايل كتير لكن اصحاب مش عندى غير تلا هى اقرب حد ليا ،زى ماشوفت شكلى عندى غمازات وعينى عسلى وشعرى بنى وبيضه ومحجبه ،بحب الخروج والفسح والحفلات ،ده باختصار
كريم :كويس جدا،عندك اخوات
حنان :اه ،عندى ولد مسافر بره وبينزل زيارات
كريم :أنا مش عارف انام على فكره
حنان :احكيلك حدوته
كريم :اه عادى احكلى أو اقولك فكره احسن
حنان :ايه الفكره الاحسن
كريم :قوليلى عنوان بيتكم فين
حنان :ليه
كريم :بجد عايز اعرف عادى
حنان :العنوان هو .........قريب من بيت تلا بعديه بشارعين
كريم :طب ١٠ دقايق بس هقوم اعمل حاجه وارجعلك تانى اوعى تنامى
حنان :ماشى بس اكتر من ١٠ دقائق هنام
كريم :لا ماتقلقيش أقل من ١٠دقايق
Back
حنان :تفتكرى عمل ايه
تلا :بلاش رخامه ،بقى وكملى
حنان :حاضر
Flash back
كريم :عدى اد ايه
حنان :بالظبط ٩دقايق
كريم :طب افتحى الشباك ونزلى السبت
حنان :ليه
كريم :اعملى زى أما قولت بالظبط
حنان :حاضر (فعلا فتحت الشباك ونزلت السبت وهو حط حاجات ولما رفعت السبت لقيت علبه شيكولاته )،سكت وماعرفتش اقوله ايه
كريم :قبل أما تتكلمى نزلى السبت تانى
حنان :نزلته تانى (لقيته حط ورد يجنن طبعا هو الورد كبير كان حاطه بالعافيه وخايف يقع وأنا كمان كنت خايفه يقع بس لاننا فى الدور التاني فرفعت بسرعه )
كريم :ايه رايك فى زوقى
حنان :زوقك تحفه ويجنن على فكره
كريم :طب اطلعى عايز اشوفك شويه قبل أما اروح
حنان :طبعا وقفت فى الشباك وقعدت اتكلم معاه فون ،بس صحيت الصبح لقيت أمى عرفت
(يتبع -الحب الهادى )
طنط عملت ايه ده اللى هنعرفه في الفصل التاسع.....

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الحب الهادئ - الفصل السادس

الحب الهادئ - الفصل السابع